13 Haziran 2013 Perşembe

ANARŞİZMİN İÇİNDEN!

Memur beni kanun adına tutukladı, ben onu özgürlük adına tokatladım. | Mahkeme karşısında |1886
Clement Duval
Söz konusu çizme ise ayakkabı ustasının otoritesine başvururum.
Michail Bakunin
Eğitim sistemimizdeki tüm çaba çocukları kendine yabancılaştırmak gibi görünüyor, bu tamamen birbirlerine yabancılaştırma ve birbirlerine sonsuz düşmanlık gerekliliğinden ötürü olmalı.
Emma Goldman
Biz hep varoşlarda ve izbe duvarların içinde yaşadık. Bir süre içinnasıl barınacağımızı bileceğiz. Şunu aklınızdan çıkarmayın, biz aynızamanda inşa da edebiliriz. İspanya’da, Amerika’da, her yerde,sarayları ve şehirleri kuran biz işçileriz. Biz işçiler, onlarınyerini alacak başkalarını da yapabiliriz. Ve hatta daha iyilerini!Yıkıntılardan hiç korkmuyoruz. Biz dünyayı miras alacağız, bu konudahiçbir şüphemiz yok. Burjuvazi tarih sahnesinden çekilmeden önce kendidünyasını yakıp yıkabilir. Yüreğimizde yeni bir dünya taşıyoruz, şimdişu anda bu dünya büyümekte…
Bueneventura Durruti 
Anarşizm, insanın insan tarafından sömürüsünün ve tahakküm altına alınmasının ortadan kaldırılması, yani özel mülkiyet ve hükümetin ortadan kaldırılmasıdır; Anarşizm, sefaletin, hurafelerin ve nefretin yok edilmesidir.
Errico Malatesta
İnsanların, yönetimsiz kalırlarsa birbirlerini yiyip bitireceklerine inananlara diyoruz ki: Tıpkı sürgüne giderken "Zavallı kullarım bensiz ne yapacaklar?" diyen o krala benziyorsunuz.
Pyotr Kropotkin
Davamızın benim bir rahibe olarak davranmamı ve hareketin de bir manastıra dönüşmesi gerektirdiğini beklememeliyiz. Eğer bu anlama gelecekse, ben bunu istemiyorum. Ben özgürlük, kendini ifade etme hakkını, herkesin güzel ve parlak şeylere sahip olması hakkını istiyorum.
Emma Goldman
Kocaman bir ateş yakacağız; Kağıt paralardan, tahvillerden, vasiyetnamelerden, vergi dosyalarından, kira kontratlarından, borç senetlerinden ve herkes kendi cüzdanını da bu ateşin İçine atacak
Weitling
Yoldaşlar! Zaman beklemez; bir an önce müfrezelerinizi oluşturun. Her şey özgürlüğün davası için! Bütün zalimlere ve toprak sahiplerine ölüm! Toprak sahiplerinin ve efendilerinin olmayacağı gerçek özgür komünler için nihai kavgamızı başlatalım! Şiddete şiddetle karşılık verilmelidir. Kardeşler silah başına !
Nestor Makhno
Mülkiyet Hırsızlıktır.
Pierre Joseph Proudhon

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder